Het is onze taak om zorgvuldig om te gaan met informatie over en voor haar opdrachtgevers, personeel en andere belanghebbenden en zorg te dragen voor de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van deze informatie.
Wij verstaan onder:
• Vertrouwelijkheid: het waarborgen dat informatie alleen toegankelijk is voor degenen die hiertoe geautoriseerd zijn;
• Integriteit: het waarborgen van de correctheid en de volledigheid van de informatie en de verwerking daarvan;
• Beschikbaarheid: het waarborgen dat geautoriseerde gebruikers op de juiste momenten tijdig toegang hebben tot de informatie en aanverwante bedrijfsmiddelen.
Wij hanteren de volgende uitgangspunten voor het informatiebeveiligingsbeleid:
Het ISMS managementsysteem voor informatiebeveiliging is in overeenstemming met de ISO 27001 – 2017 norm.
De directie verklaart verantwoordelijk te zijn voor de uitvoering, bewaking en besturing van het vastgestelde beveiligingsbeleid en zal deze om de drie jaar herzien.
Algemene Voorwaarden van B-safety. voor het verrichten van diensten op basis van de voorwaarden van de Vereniging van Particuliere Beveiligingsorganisaties (V.P.B.)
Naam: B-safety
Adres: Wilhelminastraat 26
Postcode en woonplaats: 5141 HK WAALWIJK
Telefoon: 0416-53 77 05
Bank: NL 16 ABNA 0443 9832 40
Kamer van Koophandel: ‘‘s-Hertogenbosch
Inschrijfnummer: 61048933
Ministerie van Justitie
Vergunningnummer: ND 4420
DEEL I. ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1 DEFINITIES
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
Alarminstallatie
Een bij of op het Object van Opdrachtgever geplaatste installatie die geschikt is om via het openbare telefoonnet of een vaste lijnverbinding te worden aangesloten op de alarmcentrale van de Opdrachtnemer of op een externe Alarmcentrale.
Alarmopvolging
Het doorgeven van de door de Alarmcentrale ontvangen alarmmeldingen aan de door Opdrachtgever aangegeven personen en/of instanties, en, indien overeengekomen, het op verzoek van Opdrachtgever ter plaatse instellen van een onderzoek naar de oorzaak van een alarmmelding.
Beveiligingsdiensten
Alle vormen van dienstverlening door Opdrachtnemer op het terrein van beveiliging en bewaking.
Boodschappendienst
Het aannemen van en ter verdere behandeling doorgeven aan Opdrachtgever van berichten van klanten/relaties van Opdrachtgever gedurende de met Opdrachtgever overeengekomen uren waarop de telefooncentrale van Opdrachtgever niet wordt bediend.
Diensten
De door Opdrachtnemer te verrichten Diensten zoals blijkt uit de tussen partijen gesloten Overeenkomst.
Externe Alarmcentrale
De door Opdrachtnemer benutte en aangewezen Alarmcentrale van een derde.
Alarmcentrale
De centrale Alarmcentrale van Opdrachtnemer.
Mobiele surveillance
Beveiligingsdienst door surveillanten van Opdrachtnemer dien niet gestationeerd zijn in of bij een Object, welke bestaat uit het bezoeken en het controleren van het Object, al dan niet met behulp van een surveillanceauto.
Object
Het pand of perceel, inrichting, complex of installatie waarop de Diensten betrekking hebben e.e.a. in ruime zin des woords.
Objectbeveiliging
Beveiligingsdiensten door Personeel van Opdrachtnemer dat is gestationeerd in of bij het Object.
Opdrachtgever
De partij(en) die al of niet via een gemachtigde met Opdrachtnemer een Overeenkomst is aangegaan waarop deze voorwaarden van toepassing zijn.
Opdrachtnemer
Het bedrijf dat de Beveiligingsdiensten dan wel advies, recherche of schadeonderzoek Diensten en bijkomende werkzaamheden aanbiedt en aflevert.
Overeenkomst
De Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever waarvan deze voorwaarden deel uitmaken.
Personeel
Alle (hulp)personen, al dan niet in dienst bij Opdrachtnemer, die door Opdrachtnemer worden ingezet bij de uitvoering van de overeengekomen werkzaamheden.
Riskmanagement
Advisering, consultancy en (project)management door Opdrachtnemer op het gebied van beveiliging en bewaking.
Services
Receptiediensten, alsmede daarmee vergelijkbare Diensten, door servicemedewerkers van Opdrachtnemer die zijn gestationeerd in of bij het Object van Opdrachtgever.
Sleutels
Sleutels, keycards, afstandsbedieningen en alle andere mogelijke middelen waardoor toegang tot een Object kan worden verkregen.
Tarief
De vergoeding die de Opdrachtgever dient te betalen voor de overeengekomen Diensten.
Artikel 2 ALGEMEEN
2.1. Toepasselijkheid
van deel II van toepassing zijn. Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op alle stadia die aan het sluiten van een Overeenkomst voorafgaan en op de Diensten en werkzaamheden die vóór het sluiten daarvan door Opdrachtnemer zijn verricht.
algemeen van toepassing heeft verklaard op zijn orders en/of Overeenkomsten prevaleren de Algemene Voorwaarden van Opdrachtnemer, tenzij ingevolge een schriftelijk vastgelegde afspraak daarvan wordt afgeweken.
zijn die het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen zoveel mogelijk benaderen.
2.2 Aanbiedingen en offertes
genoemde termijn door Opdrachtgever schriftelijk wordt bevestigd. Indien door Opdrachtnemer geen termijn van aanvaarding is genoemd vervalt de aanbieding/offerte 30 dagen na datum aanbieding/offerte.
aanvaard.
Artikel 3 UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
Opdrachtnemer zal van overheidswege gestelde voorschriften die van toepassing zijn
op de Diensten naleven. Alle eisen die door Opdrachtgever aan Diensten worden gesteld moeten met Opdrachtnemer nadrukkelijk zijn overeengekomen.
2.2. Arbeidsomstandigheden en middelen
Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle informatie en
(hulp)materialen, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Opdrachtnemer wordt verstrekt. Indien
Opdrachtgever niet tijdig aan deze verplichting voldoet, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of extra kosten die voortvloeien uit de nalatigheid van Opdrachtgever, waaronder kosten van het door Opdrachtnemer zelf
verkrijgen van die middelen, volgens gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
verlichting, stroomvoorziening, toiletvoorziening, telefoon, brandblusapparatuur en een EHBO- uitrusting.
om te voorkomen dat het Personeel bij het verlenen van de Diensten schade lijdt. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer regelmatig informeren over de aanwezigheid en de plaats van alle materialen en situaties in het Object die als gevaarlijk voor het Personeel kunnen worden
beschouwd.
Het Personeel zal tijdens de dienstverlening een uniform van Opdrachtnemer dragen, tenzij met Opdrachtgever nadrukkelijk anders is overeengekomen en wettelijke bepalingen zich daartegen niet verzetten.
derden of daarmee vergelijkbare activiteiten.
3.5. Strafbare feiten
kan leiden tot schade voor Opdrachtnemer of indien Opdrachtnemer door het nalaten van aangifte mogelijk zelf een strafbaar feit pleegt. Aangifte door Opdrachtnemer geschiedt onder verantwoordelijkheid van Opdrachtgever. Opdrachtnemer kan nimmer aansprakelijk
worden gehouden voor schade van derden of Opdrachtgever ten gevolge van de aangifte.
Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken dienaangaande.
toestemming voor heeft gegeven.
3.6 Sleutels
plaatsvinden. Opdrachtgever is gehouden de Sleutels binnen die twee maanden af te halen. Op verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer de Sleutels aan Opdrachtgever doen toekomen.Opdrachtnemer is gerechtigd de kosten daarvan aan Opdrachtgever in rekening te
brengen.
Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade die na het verstrijken van de 48- uurstermijn ontstaat. Voor schade binnen de 48-uurstermijn wordt verwezen naar artikel 2.12.
Artikel 4 TARIEF
Indien tijdens de duur van de Overeenkomst kostprijsverhogende wijzigingen optreden waaronder tenminste te beschouwen verhogingen ten gevolge van wijzigingen in de lonen en andere arbeidsvoorwaarden, toeslagen op de lonen en andere CAO-kosten of
premieverhoging, premieverhogingen voor de sociale wetten, verhoging van onkostenvergoedingen, alsmede stijgingen van directe en indirecte (externe) kosten, is Opdrachtnemer gerechtigd de met Opdrachtgever overeengekomen prijs tussentijds te verhogen, met
inachtneming van in dit verband door de overheid gestelde en nog te stellen regels. Deze bevoegdheid ontstaat eerst nadat drie maanden zijn verstreken sedert het tijdstip waarop Opdrachtnemer en Opdrachtgever de Overeenkomst hebben gesloten.
Artikel 5 BETALING
Opdrachtgever is verplicht tot betaling van de factuur binnen 14 dagen na factuurdatum / op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze, tenzij op de factuur een afwijkende betalingstermijn is gesteld. Indien binnen de vermelde termijn geen betaling heeft
plaatsgevonden, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is dan zonder nadere aanzegging of ingebrekestelling de wettelijke handelsrente over het factuurbedrag verschuldigd, te rekenen vanaf 14 dagen na factuurdatum. Opdrachtgever is voorts
verschuldigd alle redelijke kosten die Opdrachtnemer maakt ter verkrijging van voldoening buiten rechte, daaronder begrepen de kosten van een incassobureau, advocaat en/of deurwaarder.
Opdrachtnemer zal bij betaling na de (overeengekomen) betalingstermijn door
tenminste 15% van het factuurbedrag als buitengerechtelijke kosten in rekening mogen brengen; in geval de werkelijke kosten van de buitengerechtelijke maatregelen hoger zijn, is Opdrachtgever dit hogere bedrag verschuldigd.
geldige reden zijn voor een gehele of gedeeltelijke weigering van Opdrachtgever om de facturen van Opdrachtnemer te voldoen.
schorten totdat Opdrachtgever volledig aan zijn verplichtingen heeft voldaan.
Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening van in de eerste plaats alle verschuldigde renten en kosten en in de tweede plaats opeisbare facturen die het langst open staan, ook indien Opdrachtgever vermeldt dat de voldoening betrekking heeft op
een latere factuur.
Artikel 6 DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
Elk van partijen is gerechtigd een Overeenkomst voor onbepaalde tijd tegen het eind van ieder kalenderjaar bij aangetekende brief op te zeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden.
Een Overeenkomst voor bepaalde tijd wordt na afloop van de overeengekomen periode geacht te zijn verlengd voor dezelfde periode, tenzij door Opdrachtgever of Opdrachtnemer bij aangetekende brief uiterlijk drie maanden voor de datum van de afloop van de periode te
kennen is gegeven dat de Overeenkomst bij einde van de termijn afloopt.
3.4. Ontbinding
Elk der partijen kan de Overeenkomst ontbinden indien de wederpartij – nadat een in een schriftelijke ingebrekestelling gestelde redelijke termijn is verstreken – tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen uit deze Overeenkomst. Elk der partijen is tevens gerechtigd
de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden in geval van faillissement of surséance van betaling van de wederpartij, of in het geval op de wederpartij de wet Schuldsanering Natuurlijke Personen wordt toegepast. Het rechtsgevolg bij ontbinding beperkt zich tot
bevrijding voor de toekomst. Er onstaan geen ongedaanmakingsverbintenissen.
Artikel 7 OVERMACHT
Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan alle omstandigheden, voorzien of onvoorzien, die niet aan Opdrachtnemer kunnen worden toegerekend, waardoor Opdrachtnemer niet in staat is zijn verplichtingen geheel of ten dele na te komen. Hieronder
worden in ieder geval begrepen terrorisme, kwaadwillige besmetting, alsmede van overheidswege en/of door derden getroffen maatregelen om het dreigend gevaar van terrorisme en/of kwaadwillige besmetting af te wenden, of – indien dit gevaar zich heeft verwezenlijkt –
de gevolgen daarvan te beperken. Voorts zijn hieronder begrepen werkstakingen binnen de onderneming van Opdrachtnemer, stakingen elders voor zover Opdrachtnemer daardoor in zijn dienstverlening wordt beperkt, het niet voldoen door leveranciers van Opdrachtnemer
aan hun verplichtingen, alsmede extreme weers- en verkeersomstandigheden.
verplichting tot schadevergoeding ontstaat. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert tijdens de uitvoering van de Overeenkomst intreedt. Indien Opdrachtnemer zich beroept op
overmacht heeft Opdrachtgever pas na zes maanden het recht de Overeenkomst te ontbinden.
c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren. Opdrachtgever is
gehouden deze factuur te voldoen alsof het een afzonderlijk contract betreft.
Artikel 8 INTELLECTUEEL EIGENDOM
De intellectuele eigendomsrechten op door Opdrachtnemer verstrekte bescheiden, zoals rapporten, advies, ontwerpen, schetsen, beschrijvingen, tekeningen, software en door hem geleverde programmatuur blijven van Opdrachtnemer. De betreffende bescheiden zijn
uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door Opdrachtgever en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht.
Artikel 9 GEHEIMHOUDING
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk indien dit door een partij is medegedeeld of voortvloeit uit de aard
van de informatie.
Artikel 10 PERSONEEL
Opdrachtnemer kiest het Personeel voor de ten behoeve van Opdrachtgever uit te voeren Diensten aan de hand van de door Opdrachtgever verstrekte informatie en met inachtneming van de eisen waaraan het Personeel op grond van de Overeenkomst tussen partijen en
de wet moet voldoen. Binnen voormeld kader is Opdrachtnemer vrij in de keuze van haar personeel. Indien het door Opdrachtnemer ingezette Personeel niet blijkt te voldoen aan de overeengekomen eisen en binnen redelijke termijn ook niet aan die eisen zal
kunnen voldoen, dan wel de werkzaamheden structureel niet naar behoren verricht, zal Opdrachtnemer op schriftelijk verzoek, onder opgaaf van redenen, van Opdrachtgever en na overleg met Opdrachtgever het betreffende Personeel vervangen.
Indien het noodzakelijk is dat Personeel van Opdrachtnemer moet worden ingewerkt door Opdrachtgever en/of speciaal ten behoeve van de werkzaamheden voor Opdrachtgever een opleiding moet volgen, dan komen de kosten daarvan voor rekening van Opdrachtgever.
Opdrachtgever zal gedurende de looptijd van de Overeenkomst tussen partijen en binnen zes maanden na afloop daarvan geen Personeel van Opdrachtnemer in dienst nemen en/of door Personeel van Opdrachtnemer werkzaamheden voor hem of derden laten verrichten,
op straffe van een direct opeisbare boete van € 15.000,00 per overtreding, vermeerderd met een
bedrag van € 1.000,00 voor iedere dag dat de overtreding van dit artikel voortduurt, onverminderd het recht van Opdrachtnemer op volledige schadevergoeding.
Artikel 11 RECLAMES
Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst dienen door Opdrachtgever binnen 8 dagen nadat hij het gebrek in de prestatie heeft ontdekt of had kunnen ontdekken, schriftelijk, onder nauwkeurige opgave van de aard en de omvang van de klachten, te worden gemeld
aan Opdrachtnemer. Indien Opdrachtnemer een klacht gegrond acht, zal Opdrachtnemer de Diensten alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels onmogelijk of zinloos is geworden. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen Diensten onmogelijk
of zinloos is, zal Opdrachtnemer alleen aansprakelijk zijn binnen de grenzen van hoofdstuk 2.12.
Artikel 12 AANSPRAKELIJKHEID
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor bedrijfs- en gevolgschade, waaronder in ieder geval wordt verstaan geleden verlies en gederfde winst. Voor schade die het gevolg is van een gebeurtenis die (direct of indirect) verband houdt met terrorisme of kwaadwillige
besmetting is Opdrachtnemer nimmer aansprakelijk.
2.OpdrachtnemerisnietaansprakelijkvoorschadediebijeencorrecteuitvoeringvandeDiensten onvermijdelijkis,danwelhetgevolgisvandoordeomstandighedengeëistespoed.Deregelsvan zaakwaarneming (artikel 6:198-202 BW) zijn onverkort van toepassing.
van gegevens, vertragingen of fouten in de transmissie van gegevens, communicatiestoornissen, problemen bij het bereiken van de door Opdrachtgever opgegeven personen, (de gevolgen van) computer-, semafoon-, telefoon- of telefaxstoringen, programmeringfouten,
storingen of verbrekingen van een vaste lijnverbinding, waar dan ook door veroorzaakt.
overeengekomen vergoeding van Opdrachtnemer op jaarbasis, met een maximum van € 50.000,00 per gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen, en een maximum van
€ 1.000.000,00 per Opdrachtgever per jaar. De aansprakelijkheid is dan beperkt tot maximaal het bedrag dat door de verzekeringsmaatschappij van Opdrachtnemer wordt uitgekeerd. Opdrachtnemer zal op verzoek van Opdrachtgever informatie verstrekken over zijn
bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Voor schade die het gevolg is van de omstandigheid dat Sleutels, die in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst aan Opdrachtnemer zijn toevertrouwd, door Opdrachtnemer zijn kwijt geraakt, is de aansprakelijkheid beperkt
tot een bedrag van € 2.500,00 per gebeurtenis, met een maximum van € 10.000,00 per Opdrachtgever per jaar.
Het Personeel kan zich jegens Opdrachtgever beroepen op alle aan de Overeenkomst te ontlenen verweermiddelen als waren zij zelf bij de Overeenkomst partij.
Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden jegens Opdrachtnemer ter zake van verlies van of schade aan Objecten en zaken waarvoor Opdrachtnemer Diensten verricht. Voorts vrijwaart Opdrachtgever Opdrachtnemer van vorderingen van
Personeel tot vergoeding van schade geleden door dat Personeel in de uitvoering van de werkzaamheden c.q. tijdens het verrichten van Diensten ten behoeve van Opdrachtgever, tenzij die schade in belangrijke mate het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van
Opdrachtnemer.
Artikel 13 BEVOEGDE RECHTER EN TOEPASSELIJK RECHT
Geschillen over de Overeenkomst en de nakoming daarvan worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te ‘s- Gravenhage, of enige andere terzake bevoegde rechter, indien Opdrachtnemer verkiest. Op elke Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
DEEL II. SEGMENTSBEPALINGEN / BIJZONDERE ACTIVITEITEN
Artikel 14 ALARMCENTRALE
Opdrachtnemer staat niet in voor het adequaat ingrijpen door de gewaarschuwde Personen en/of overheidsinstanties.
worden opgegeven zullen in deze databank worden verwerkt. Op verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer een actueel overzicht van de in de databank geregistreerde gegevens toezenden.
Mede ter voorkoming van nodeloze alarmering van de politie en/of andere overheidsinstanties heeft Opdrachtnemer het recht een alarmmelding eerst bij Opdrachtgever te verifiëren. Bij meer dan 10 nodeloze alarmmeldingen heeft Opdrachtnemer het recht een bedrag van
€ 15,00 exclusief BTW per nodeloze melding in rekening te brengen dan wel, na schriftelijke waarschuwing, de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.
van de Alarminstallatie overeenkomstig de instructies/gebruiksaanwijzing.
Alarminstallatie en de procedure die gevolgd wordt bij een alarmmelding.
nodeloos alarm aangemerkt en doorberekend.
Artikel 15 BOODSCHAPPENDIENST
Opdrachtnemer staat niet in voor de bereikbaarheid van de personen aan wie de boodschappen moeten worden doorgegeven. Opdrachtnemer is slechts gehouden boodschappen door te geven en Opdrachtnemer zal derhalve niet ingaan op verzoeken om informatie of
commentaar en zal geen klachten in behandeling nemen. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die verband houdt met de onbereikbaarheid van de opgegeven personen.
Op de registratie en mutatie van gegevens van Opdrachtgever door de Alarmcentrale van Opdrachtnemer is paragraaf 3.1.1 van deze Algemene Voorwaarden van Overeenkomstige toepassing.
Indien het werkelijk aantal door te geven boodschappen, gemeten over een periode van drie maanden, hoger blijkt te zijn dan overeengekomen, zal Opdrachtnemer het aantal extra boodschappen in rekening brengen, naar evenredigheid van de vergoeding voor het
overeengekomen aantal boodschappen.
Opdrachtgever is er verantwoordelijk voor dat de telefoon van Opdrachtgever wordt doorgeschakeld naar de Alarmcentrale van Opdrachtnemer, dan wel dat zijn klanten tussen de overeengekomen tijdstippen contact opnemen met de Alarmcentrale van Opdrachtnemer
via de daartoe opengestelde telefoonverbinding. Opdrachtnemer is nimmer verantwoordelijk voor storingen van of gebreken aan de telefoonverbinding door welke oorzaak dan ook.
Artikel 16 ALARMOPVOLGING EN MOBIELE SURVEILLANCE
Indien Opdrachtgever niet is aangesloten bij de Alarmcentrale van Opdrachtnemer, maar bij een Externe Alarmcentrale, is Opdrachtnemer nimmer verantwoordelijk of aansprakelijk voor het functioneren van die Alarmcentrale en de onjuistheid van de door die
Alarmcentrale verstrekte gegevens. De Externe Alarmcentrale is verantwoordelijk voor de registratie en mutatie van de waarschuwingsadressen en actiepatronen en draagt er zorg voor dat contact wordt opgenomen met de door Opdrachtgever opgegeven personen. Voor
het geval registratie en mutatie toch door de Alarmcentrale van Opdrachtnemer plaatsvindt, geldt paragraaf 3.1.1 van deze Algemene Voorwaarden onverkort.
Een nodeloze controle zal, ongeacht de oorzaak, als Alarmopvolging worden aangemerkt en aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht. Indien de surveillant op verzoek van Opdrachtgever naar het Object moet komen, terwijl geen sprake is van een Alarmmelding,
zal aan Opdrachtgever eveneens een Alarmopvolging in rekening kunnen worden gebracht.
2.3. Verhindering controleronde bij Mobiele surveillance
De controles of bezoeken van een mobiele surveillant aan het Object kunnen deel uitmaken van een ronde die tevens inspecties van Objecten van andere klanten omvat, teneinde de kosten van de beveiliging tot een redelijk niveau te beperken. De surveillant kan
genoodzaakt zijn om een ander Object met spoed te onderzoeken of aan een andere surveillant assistentie te verlenen waardoor de controle van het Object van Opdrachtgever kan worden vertraagd, onderbroken of overgeslagen. Voor schade van Opdrachtgever die het
gevolg is van een dergelijke verhindering is Opdrachtnemer niet aansprakelijk.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor vertragingen van openingen en sluitingen van het Object die het gevolg zijn van onvoorziene omstandigheden, zoals ongewone verkeersdrukte en weersomstandigheden.
Artikel 17 OBJECTBEVEILIGING EN SERVICES
Opdrachtnemer zal het vereiste Personeel beschikbaar stellen overeenkomstig een met Opdrachtgever overeengekomen rooster. Extra uren zullen Opdrachtgever afzonderlijk in rekening worden gebracht. Voor een korte dienst (minder dan drie uur) wordt tenminste drie
uur in rekening gebracht.
Indien door Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever minder uren worden geleverd dan waarin het rooster voorziet, leidt dat niet tot een vermindering van de prijs.
Het Personeel van Opdrachtnemer zal de voor het Object geldende reglementen en/of huisregels naleven, voor zover de door het Personeel te verrichten taken dat toelaten.
Artikel 18 RISKMANAGEMENT
onmiddellijk, doch in ieder geval een maand voor het einde van het project, daarvan schriftelijk op de hoogte te stellen.
Opdrachtgever, Opdrachtnemer en het ter beschikking gestelde Personeel.
Personeel niet werkzaam is geweest wegens ziekte, arbeidsongeschiktheid,verlof of een andere reden die in de risicosfeer ligt van Opdrachtnemer. Indien buiten de gebruikelijke werktijden werkzaamheden worden verricht gelden de met Opdrachtgever overeengekomen
toeslagen.
4.Opdrachtnemer factureert aan de hand van de door Opdrachtgever voor akkoord getekende urenverantwoording van het Personeel. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de juiste invulling van gewerkte uren en overuren en van door het Personeel gemaakte onkosten.
vast te stellen op de overeengekomen arbeidsomvang.
Artikel 19 ADVIES, RECHERCHE EN SCHADEONDERZOEK
onmiddellijk te ontbinden.
c.q. concepten zullen minimaal één jaar worden bewaard. Overige zaken die toebehoren aan Opdrachtgever zullen met het eindrapport worden meegezonden naar de Opdrachtgever.
Indien en voorzover de Opdrachtnemer dit nodig acht voor een deugdelijke uitvoering van de opdracht, zal hij zich, voorzover gebruikelijk in overleg met de Opdrachtgever, kunnen doen bijstaan door één of meer door hem deskundig geachte personen of instanties. De
kosten van deze deskundigen komen voor rekening van de Opdrachtgever.
Artikel 20 INWERKINGTREDING
Bovenvermelde algemene voorwaarden voor het verrichten van diensten door opdrachtnemer treden in werking op 01-12-2014. Zij dienen als volgt te worden vermeld: Algemene Voorwaarden voor het Verrichten van Diensten door leden van De Nederlandse Veiligheidsbranche.
B-safety staat bij de Kamer van Koophandel te ‘‘s-Hertogenbosch inschreven onder KvK 61048933, rekeningnummer ABN AMRO: NL 16 ABNA 0443 9832 40.